SPECJALIZACJA "KOMUNIKOWANIE PUBLICZNE" (I stopień studiów)

W ostatnich latach absolwenci polonistyki coraz częściej zatrudniani są poza szkolnictwem, mediami czy wydawnictwami. Pracują w korporacjach, urzędach; w działach marketingu, public relations, są odpowiedzialni za językową stronę działalności przedsiębiorstw. Funkcjonowanie wielu firm i instytucji staje się coraz bardziej zależne od szybkiej i sprawnej komunikacji, której narzędziem jest przede wszystkim język.

Utworzona przez Zakład Współczesnego Języka Polskiego specjalizacja Komunikowanie publiczne ma na celu przygotowanie studentów do pracy na stanowiskach wymagających biegłości w posługiwaniu się językiem polskim i znajomości jego reguł.

Przedmioty proponowane w ramach specjalizacji dotyczą takich zagadnień, jak kreowanie wizerunku, specyfika komunikacji medialnej, negocjacje, perswazja i manipulacja, język w reklamach, profesjolekty itp. oraz rozwijają umiejętności praktyczne z zakresu tworzenia tekstów użytkowych oraz pracy z komputerem (ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania Internetu). Podczas zajęć objętych specjalizacją studenci dowiadują się, w jaki sposób mogą skutecznie wykorzystywać wiadomości na temat języka polskiego. Wiedza ta z pewnością uczyni ich atrakcyjnymi kandydatami dla przyszłych pracodawców.

SPECJALIZACJA "KOMUNIKACJA INTERNETOWA" (II STOPIEŃ STUDIÓW)

Komunikacja internetowa to specjalizacja, która jest swego rodzaju odpowiedzią na obecne potrzeby rynku pracy. Nowe media rozwinęły się bowiem w takim stopniu, że wykorzystywane są już nie tylko w celach rozrywkowych czy do komunikacji prywatnej — internet stanowi też przestrzeń, w której można rozwijać swoją karierę zawodową. Podstawowym celem specjalizacji jest zatem przygotowanie studentów do praktycznego wykorzystania wiedzy polonistycznej w działalności internetowej.

Przedmioty realizowane na specjalizacji komunikacja internetowa dają możliwość poznania specyfiki działania nowych mediów i ich wykorzystania w pracy zawodowej. Studenci zapoznają się z takimi zagadnieniami, jak medialne użycie języka, media społecznościowe, istniejące i ewoluujące w przestrzeni internetowej gatunki i formy wypowiedzi, kody językowe i niejęzykowe tworzące przekaz nowomedialny czy język i tekst w komunikacji marketingowej. Ponadto osoby uczestniczące w specjalizacji rozwijają praktyczne umiejętności związane z jednej strony z krytyczną analizą tekstów dostępnych w internecie, a z drugiej strony z tworzeniem multimedialnych materiałów — blogów, vlogów czy postów.