Nauka języka i kultury – studenci kierunku studia polskie z językiem angielskim na wycieczce edukacyjnej po Polsce

Nauka języka to nie tylko przyswajanie nowych wyrażeń i zasad gramatyki, ale również poznawanie historii i kultury danego kraju. Wiedzą o tym dobrze ukraińscy studenci kierunku studia polskie z językiem angielskim, którzy wakacyjną przerwę wykorzystali na odkrywanie uroków północnej Polski.

Na początku sierpnia przy współpracy z biurem podróży „Areatour” zorganizowana została edukacyjna wycieczka do Torunia, Gniewu, Gdańska i Malborka. Wyjazd sfinansowano ze środków Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej w ramach programu „Solidarni z Ukrainą”. Studentom towarzyszyły wykładowczynie: mgr Małgorzata Syrek i mgr Michalina Pokorska.

Pierwszego dnia uczestnicy wycieczki mogli poznać historię starego miasta Torunia, ulepić własne tradycyjne pierniki podczas warsztatów, a także zobaczyć zamek w Gniewie. Dzień zakończył się spacerem po plaży w Gdańsku. Nazajutrz studenci zwiedzili m.in. bazylikę św. Brygidy, w której znajduje się ołtarz bursztynowy, kościół Mariacki, Stare i Główne Miasto. Niezwykle poruszającym punktem programu w kontekście aktualnie dziejących się wydarzeń w Ukrainie była wizyta na Westerplatte, miejsca, które pamięta wybuch drugiej wojny światowej oraz bohaterską obronę Polaków. Trzeci dzień to zwiedzanie monumentalnego zamku w Malborku, będącego największym gotyckim zespołem zamkowym na świecie. Studenci zdobyli cenną wiedzę na temat historii krzyżaków oraz codziennego funkcjonowania zakonników.

Czas wycieczki, choć krótki, był doskonałą okazją dla uczestników do poszerzenia swojej wiedzy na temat Polski i jej historii.


Studia polskie z językiem angielskim to nowy kierunek w ofercie Wydziału Filologicznego UŁ. Powstał z myślą o osobach nieznających języka polskiego lub znających go w wąskim zakresie, obcokrajowcach i Polakach mieszkających za granicą. Kierowany jest do studentów zainteresowanych językiem polskim i polską kulturą. Pierwszy semestr studiów rozpoczął się w maju 2022 roku i był odpowiedzią na potrzeby edukacyjne osób z Ukrainy uciekających przed wojną.